اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

برای آغاز گفتگوهای صلح پیش شرط نگذاشته ایم

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با اعضای شورای سرتاسری علمای افغانستان تاکید کرده است که حکومت برای آغاز گفتگوهای صلح برای هیچ گروهی پیش شرطی نگذاشته است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که آقای غنی روز جمعه (۱۴ حوت) با اعضای شورای سرتاسری علمای افغانستان در ارگ دیدار نمود.
شورای علما در این دیدار با صدور اعلامیه ای یکبار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلان کردند و از ملت مسلمان افغانستان تقاضا نمودند تا در پهلوی نیروهای ملی شان ایستاده و دوشادوش آنها در راه تامین امنیت کشور سعی و تلاش نمایند.
شورای علما از طرف های درگیر در جنگ تقاضا کرد تا از طریق مذاکرات مستقیم و سازنده که یگانه راه حل معضله فعلی افغانستان است، مشکلات شان را حل نمایند.
شورای علما از سعی و تلاش رئیس جمهور برای تامین صلح و ثبات پایدار در کشور با تعیین قیادت و هیات رهبری جدید شورای عالی صلح و انجام مذاکرات چهارجانبه استقبال کرد و تقاضا نمود تا از تمام مخالفان در این مذاکرات دعوت بعمل آید.
شورای علما همچنان از امریکا که از یکی اشتراک کننده گان مذاکرات چهارجابنه است، خواسته تا مسئولانه در راستای برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان تلاش بیشتر نماید.
شورای علما در این اعلامیه از مخالفان مسلح خواسته تا در صورتی که صادقانه خواهان قطع جنگ و تامین صلح در کشور باشند، حملات و کشتار مردم بی گناه را قطع نموده تا برای ملت مسلمان افغانستان واضح گردد که گفتگو های صلح به نتیجه مثبت میرسد.
در همین حال آقای غنی نیز در این دیدار از تلاش های دوامدار رئیس و اعضای شورای سرتاسری علما در عرصه های مختلف بخصوص تامین صلح و ثبات در کشور تشکری کرده، گفته است که نفش علما مساوی و یا بیشتر از نقش قوای امنیتی و دفاعی کشور است زیرا جلو انگیزه جنگ، نفاق و فتنه را تنها علمای کرام دین گرفته می توانند.
وی گفته است که هر کلمه که ثبات، امن و رفاه عامه را به مخاطره می اندازد، در دین مبین اسلام جایز نیست.
آقای غنی در رابطه به گفتگوی های صلح گفته است:" نیت ما برای برقراری صلح در کشور پاک و اراده ما مستحکم است و همچنان برای دفاع از کشور نیز آماده گی داریم".
او افزوده:"بر اساس خواست علمای کرام برای گفتگو های صلح شرط نگذاشتیم و تمام مخالفین را به میز مذاکره دعوت کردیم".
وی غنی همچنان تاکید کرده است که شورای عالی صلح اکثریت مطلق هیات مذاکره کننده از جانب دولت افغانستان را در گفتگوی های صلح تشکیل خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.