اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

پاکستان و تایلند با یکدیگر همکاری دفاعی می‌کنند

در پایان سفر دو روزه نخست‌وزیر تایلند به اسلام‌آباد، 2 کشور درباه تقویت مناسبات دفاعی و امنیتی با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در پایان سفر 2 روزه «یینگلاک شیناواترا» نخست‌وزیر تایلند به پاکستان، 2 طرف با انتشار بیانیه‌ای از توافقات انجام شده بین 2 کشور خبر دادند.

طبق این بیانیه، در جریان این سفر توافقاتی درباره افزایش همکاری‌های دفاعی از جمله تعامل قوای سه‌گانه 2 کشور در سطوح عالی و همکاری در زمینه آموزش و مانور نظامی و صنایع دفاعی انجام شد.

2 کشور همچنین در زمینه همکاری‌های امنیتی از جمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با جرایم فراملی و تبادل اطلاعاتی با یکدیگر به توافق رسیدند.

علاوه بر این، 2 کشور متعهد شدند تا در نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی چون «آ.سه.آن» (اتحادیه کشورهای آسیای جنوبی)، سازمان همکاری‌های اسلامی، نشست آسیا- اروپا و سایر نهادها از یکدیگر حمایت کنند.

طبق این توافق، تایلند همچنان از عضویت دائم پاکستان در آ.سه.آن حمایت کرده و پاکستان نیز از درخواست تایلند برای حضور در سازمان همکاری‌های اسلامی پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که 2 طرف از نامزدی یکدیگر در «شورای حقوق بشر سازمان ملل» نیز حمایت می‌کنند.

مقامات 2 کشور در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری نیز چندین توافقنامه همکاری امضا کردند و خواهان افزایش سطح تبادلات تجاری 2 جانبه تا 2 میلیارد دلار طی پنج سال آینده شدند.

این سفر که به دعوت «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان انجام شد، اولین سفر یک هیئت عالیرتبه تایلندی به پاکستان پس از سال‌ها بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.