اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : آزادی مبارک مساله داخلی مصر و قانونی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حکم آزادی حسنی مبارک، در نشست خبری گفت: فکر می کنم خیلی در این باره سخن گفتم... ما گفته ایم که آنچه که به مبارک مربوط می شود، مساله داخلی مصر و قانونی است.

به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، پساکی در پاسخ به سوالی درخصوص زندانی شدن "محمد مرسی" رئیس جمهوری مخلوع مصر و خروج مبارک از زندان، گفت: ما موضع خود را در خصوص زندانی شدن مرسی اعلام کردیم و در آن تغییری ایجاد نمی شود.
مقامات آمریکا در اظهاراتی متعدد از مقامات دولت موقت مصر آزادی محمد مرسی و دیگر سران اخوان المسلمین را درخواست کرده اند.
طبق این گزارش، "هشام برکات" دادستان کل مصر، عصر چهارشنبه، اعلام کرد دادستانی درباره حکم دادگاه قاهره برای تبرئه حسنی مبارک از اتهام "دریافت هدایای سالانه به ارزش یک میلیون دلار از سوی روزنامه دولتی الاهرام" اعتراضی ندارد.
علی‌رغم رأی دادگاه، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که حسنی مبارک چه ‌زمانی از زندان آزاد خواهد شد، اما گزارش های اولیه حاکی از احتمال آزادی وی در ساعات نخستین روز پنجشنبه است. وی پس از آزادی از زندان، بازداشت خانگی می شود.
حسنی مبارک در فوریه سال 2011 و دو هفته پس از آغاز حرکت اعتراضی در مصر، از سمت خود کناره گرفت و مدتی پس از آن، بازداشت شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.