اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

امریکا هیچ وقت افغانستان و تجارت جهانی هروئین را ترک نخواهد کرد

امریکا هیچ وقت برای متوقف کردن تولید مواد مخدر به افغانستان نرفت، چرا که این تجارت تمام هزینه های حضور نظامی وی را پوشش می داد

به گزارش "این پایگاه" به نقل از global research، دلیل اصلی اوباما از ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان تا سال 2024، ارائه مجوز به CIA برای استفاده از مزیت 50 میلیارد دلاری سالانه تجارت تریاک می باشد.
یکی از نگرانی های اصلی و منازعات پشت پرده واشنگتن – کابل در رابطه با همین موضوع می باشد، چرا که امریکایی ها سود تجارت این محصول را بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارند و نمی خواهند اشتباه گذشته خود را تکرار کنند.
وقتی طالبان بر سر کار باشد تجارت مواد مخدر در افغانستان به طور کامل متوقف می شود، اما امریکایی ها خلاف این را می خواهند چرا که اقتصاد اروپا و بخصوص غرب وابستگی شدیدی به این تجارت دارد.
به اعتقاد پروفسور "مایکل چوسودووسکی"، سیاست طالبان در توقف تجارت مواد مخدر در افغانستان، موجب شد تا در سال 2001 ، اروپا با چالش جدی اقتصادی مواجه شود که مهم ترین عامل آن هم "کمبود هروئین" در اروپا بود.
طبق تحقیقات خبرنگار کانادایی، "اریک والبرگ"، در 2 سال اول حمله امریکایی ها به افغانستان، با فعالیت های پنهان CIA در تجارت مواد مخدر، مرزهای افغانستان – پاکستان تبدیل به هسته تولید کننده هروئین در جهان شد. ( تولید هروئین از 185 تن در سال 2001 به 6100 تن در سال 2006 افزایش پیدا کرده است)
به گفته این کارشناس، در سال 2007، افغانستان تقرباً 93% تولید هروئین در جهان را در انحصار خود قرار داد.
در این گزارش بر این حقیقت تاکید شده است که اگر CIA در این فرایند از افغانستان حمایت نمی کرد به هیچ عنوان تجارت مواد مخدر از افغانستان به این سرعت جهانی نمی شد و انحصار کامل را در مقایسه با رقبا بدست نمی گرفت.
طبق گزارشی که منبع "هافینگتن پست" منتشر کرده است، بدون شک تجارت مواد مخدر برای دولت های ابر قدرت یک رقابت اقتصادی تعیین کننده به حساب می آید که هر دولتی برای رشد بیشتر تونل های زیرزمینی خود سعی دارد تا انحصار کامل آن را در اختیار بگیرد، بدون شک یکی از شاخه های اصلی فعالیت پنهانی CIA مربوط به تجارت و توزیع مواد مخدر از افغانستان به سراسر جهان می باشد.
در سال 2009، یک ژنرال باتجربه از روسیه به نام ژنرال "ماهموت گرو"، در تلوزیون RT ظاهر شد که یکی از فرماندهان سابق شوروی در افغانستان بود، وی اعلام کرد : "امریکا هیچ وقت برای متوقف کردن تولید مواد مخدر به افغانستان نرفت، چرا که این تجارت تمام هزینه های حضور نظامی وی را پوشش می داد. "
وی طبق اسنادی که در اختیار داشت فاش کرد که تمام تجارت جهانی مواد مخدر از افغانستان از طریق پرواز های امریکا صورت می گیرد.
وی همچنین اظهار داشت نیروهای امریکایی زمانی وارد فعالیت های مسلحانه می شوند که از طریق عامل مقابل مورد تهدید باشند، انها هیچ وقت با مجاهدین افغان وارد مبارزه نمی شوند چون وجود انها و فعالیت محدود انها به نفع نظامیان امریکایی و اقتصاد جهانی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.