اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

واشنگتن: روسیه می‌تواند فشار خود را بر دمشق تشدید کند

"ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد دولت روسیه می‌تواند برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و همچنین ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگزده این کشور، فشارهای خود را بر مقامات دمشق تشدید کند.

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ما همچنان مقامات روسیه را تشویق می‌کنیم فشارهای خود را بر دمشق افزایش دهند چرا که می‌دانیم روسیه در این زمینه از نفوذ خوبی برخوردار است. هیچ تردیدی نیست که دولت روسیه می تواند به منظور متقاعد کردن دولت سوریه فشارهای بیشتری نسبت به آن چه که در حال حاضر به دمشق وارد می‌کند، بر این کشور اعمال کند و این همان چیزی است که ما از دولت روسیه انتظار داریم.


"ماری هارف" افزود: وزارت امور خارجه آمریکا بر این عقیده است که دولت روسیه باید مقامات سوریه را به پیگیری مذاکرات صلح و همچنین فراهم کردن شرایط ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق تحت محاصره در این کشور متقاعد سازد.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: مطابق با ابتکار ژنو، برای حل و فصل بحران سوریه ما باید با جناح مخالف این کشور و روس ها نیز با مسئولان دمشق مذاکره کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.