اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

نبیل فهمی: واکنش آمریکا نسبت به بهبود روابط با روسیه غیر منتظره نبود

وزیر امور خارجه مصر در واکنش به اظهارات واشنگتن در پی دیدار وزرای خارجه و دفاع روسیه با همتایان مصری‌شان تأکید کرد که این واکنش از سوی ایالات متحده غیر منتظره نبوده است.

به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر تأکید کرد که روابط قاهره با روسیه و یا آمریکا به منظور ساخت آینده مصر است و باید از داشتن دیدارهای دوجانبه با طرف روسی که به (2+2) موسوم شده خوشحال باشیم.

فهمی در گفت‌وگو با برنامه «هنا العاصمه» در شبکه «سی بی سی» مصر افزود: واکنش مقام‌های آمریکایی نسبت به دیدار با مقامات روسی در مسکو حاکی از نارضایتی واشنگتن است و غیر منتظره نبوده است.

وی تأکید کرد که تقویت روابط با روسیه به معنای پشت کردن به آمریکا نیست و همه باید این مسأله را درک کنند.

فهمی با اشاره به سفر اخیرش به همراه «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر به مسکو تأکید کرد که این دیدار در راستای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم صورت گرفته و اسم هیچ گروهی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نگرفته است.

وی همچنین گفت که مسکو تأکید کرده که مصر مرکز ثبات در منطقه به شمار می‌رود و استقبال «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در منزل شخصی‌اش از ما مسأله معمولی نبوده است.

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که در این سفر با السیسی درباره مسأله حضورش در انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت‌وگو نکرده‌ام.

پیش از این پوتین از حضور وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری مصر استقبال کرده بود که در واکنش به این موضوع سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد از آن گفته بود البته ما از یک کاندیدا حمایت نمی‌کنیم و به صراحت بگویم این درست نیست که واشنگتن یا آقای پوتین تصمیم بگیرند چه کسی بر مصر حکومت کند.

واشنگتن همچنین تاکید کرد که روابط تاریخی آمریکا و مصر که طی تحولات اخیر در مصر دستخوش تغییر شده بود هیچ آسیبی ندیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.