اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

معترضان برزیلی اتوبوس‌ها و خودروها را به آتش کشیدند

در تظاهرات مردم برزیل در ریودوژانیرو در اعتراض به مرگ دو جوان برزیلی، تظاهرات‌کنندگان ۴ اتوبوس، یک کامیون و دو خودرو را به آتش کشیدند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در تظاهرات ضددولتی روز گذشته در «ریودوژانیرو» برزیل، که با ورود پلیس به خشونت کشیده شد، چهار اتوبوس، یک کامیون و دو خودرو به آتش کشیده شد.

این خشونت‌ها بعد از آن به وقوع پیوست که معترضان برزیلی در اعتراض به مرگ دو نفر در خشونت‌های پلیس این کشور تظاهرات برپا کرده بودند.

این دو جوان 17 و 21 ساله برزیلی روز جمعه و شنبه در «نیتروی»، در امتداد خلیج ریودوژانیرو جان خود را از دست دادند. یکی از آنها زمانی کشته شد که موتورسیکلت وی به خودروی زرهی پلیس برخورد کرد و نفر دوم در درگیری با پلیس کشته شد.

در تظاهرات ریودوژانیرو، حدود 30 نفر از معترضان، موانع را از مسیر خود برداشتند و وسایل نقلیه که خیابانی در نیتروی را مسدود کرده بود به آتش کشیدند.

از آنجایی که کمتر از دو ماه تا برگزاری بازی‌های جام جهانی باقی نمانده است و برزیل میزبان این مسابقات است، دولت این کشور در تلاش است تا امنیت را در ریودوژانیرو برقرار کند.

اعتراضات در شهرهای مختلف برزیل از چند ماه پیش و زمانی آغاز شد که علیرغم آنکه مردم این کشور به مشکلات اقتصادی خود معترض بودند، دولت برازیلیا هزینه‌های هنگفتی را صرف مسابقات جام جهانی که دو ماه دیگر آغاز می‌شود کرده است. معترضان برزیلی می گویند دولت این کشور باید به جای صرف هزینه های سنگین برای برگزاری این مسابقات، به حل مشکلات معیشتی مردم بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.