اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

ارتش تایلند رهبران سیاسی رقیب را برای پایان دادن به بحران این کشور فراخواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، فرمانده ارتش تایلند رهبران گروههای سیاسی رقیب در این کشور از جمله رهبران احزاب را برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور فراخواند.

 به نقل از شبکه «ال بی سی لبنان»، فرمانده ارتش تایلند، رهبران گروهها و احزاب سیاسی رقیب، اعضای کمسیون انتخابات و سناتورها را برای برگزاری یک نشست در روز چهارشنبه، یک روز بعد از اعلام قانون حکومت نظامی در تایلند، فراخواند تا در خصوص راهی برای خروج از ناآرامی‌های سیاسی این کشور بحث و گفت‌وگو کنند.

«وینتای سوواری» معاون سخنگوی ارتش تایلند به خبرگزاری رویترز گفت: ژنرال پرایوت، فرمانده ارتش تایلند، خواستار نشست در باشگاه ارتش با حضور تمامی طرفین برای گفت‌وگو درباره راههای بیرون آمدن از بحران کشور شده‌اند.

وی افزود که این نشست امروز چهارشنبه ساعت 13:30 به وقت محلی (06:30 به وقت گرینویچ) آغاز می‌شود.

صبح امروز، کمیسیون انتخاباتی تایلند به طور جداگانه در خصوص بررسی پیشنهاد دولت موقت برای برگزاری انتخابات پارلمانی در 3 آگوست دیدار کردند.

معترضان ضددولتی، انتخابات ماه فوریه را که بعداً ملغی شد را مختل کردند و گفتند که اگر باز هم قبل از آنکه تغییرات انتخاباتی برای کاهش نفوذ «تاکسین شیناواترا» نخست‌وزیر سابق تایلند صورت نگیرد، انتخاباتی برگزار شود، آن را مختل می‌کنند.

در جدیدترین فصل از درگیری‌های یک دهه‌ای در تایلند، 28 نفر کشته و بیش از 700 نفر زخمی شدند.

ناآرامی‌ها در تایلند موجب شده است که این کشور بر لبه رکود اقتصادی قرار گیرد و نگرانی‌ها از جنگ داخلی در این کشور افزایش یافته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.