اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

پوتین: امکان مشارکت راهبردی بین روسیه و آرژانتین فراهم شده است

رئیس‌جمهوری روسیه از آغاز سطح جدیدی از روابط و فراهم شدن امکان مشارکت راهبردی با آرژانتین خبر داد و رئیس‌جمهوری آرژانتین هم روابط کشورش با روسیه را برای ایجاد جهان چند قطبی بسیار مهم دانست.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که نتیجه مذاکرات وی با «کریستینا دی کیشنیر» رئیس‌جمهوری آرژانتین، امکانات جدیدی برای مشارکت راهبردی بین دو کشور بوجود آورده است.

پوتین در مراسم شام رسمی که رئیس‌جمهوری آرژانتین به افتخار وی ترتیب داده بود، گفت: «من معتقدم که نتیجه مذاکرات امروز امکانات جدیدی برای ایجاد مشارکت راهبردی بین کشورهای ما باز خواهد کرد و روابط کاری و سیاسی ما تقویت شده و انگیزه مضاعفی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی-بازرگانی و مشارکت در سطح بین المللی بوجود خواهد آورد.»

رئیس‌جمهوری روسیه آرژانتین را یکی از شرکای مهم مسکو در منطقه آمریکای لاتین نام برد و مواضع مشابه دو کشور در خصوص مسائل مهم بین الملل را برای تامین امنیت جهانی و برقراری روابطی برابر و متقابلا احترام آمیز مهم ارزیابی کرد.

خانم کیشینیر هم به نوبه خویش روابط آرژانتین با روسیه را برای ایجاد جهان چند قطبی بسیار مهم دانست و گفت: «ما خواهان تعمیق روابط با روسیه هستیم، روابطی که من با شما هم عقیده هستم که یک مشارکت راهبردی است، به این دلیل که برای ایجاد جهان چند قطبی بسیار با اهمیت است و برای مردم منطقه آمریکای لاتین نیز بسیار مهم است.»

رئیس‌جمهوری آرژانتین همچنین تاکید کرد که تصمیم مسکو برای بخشیدن 90 درصد از بدهی‌های کوبا نمونه بسیار خوبی از روابط روسیه با سایر کشورها و شرکای خودیش است.

لازم به ذکر است که روسای‌جمهوری روسیه و آرژانتین طی مذاکرات روز شنبه خود در بوئنس آیرس ، مجموعه اسناد مهمی را امضا کردند که شامل توافقنامه‌های  دوجانبه همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و حقوقی می‌شود.

پوتین در جریان سفر چند روزه خود به منطقه آمریکای لاتین، بعد از آرژانتین راهی برزیل شده است تا در نشست سران گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) شرکت کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.