اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

پوتین: نباید از سانحه هواپیمای بوئینگ برای اهداف سیاسی استفاده شود

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به اینکه اگر عملیات نظامی در شرق اوکراین ازسرگرفته نمی‌شد، سانحه دلخراش هواپیمای بوئینگ رخ نمی‌داد، تاکید کرد: اکنون کسی حق ندارد از این حادثه برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده کند.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که هیچکس حق ندارد از حادثه رخ داده برای هواپیمای بوئینگ در خاک اوکراین برای رسیدن به اهداف خودخواهانه خویش استفاده کند.

پوتین در اظهاراتی از شبکه «راسیا-24» گفت: «در رابطه با حادثه دلخراش و وحشتناک رخ داده در آسمان منطقه دونتسک اوکراین باید بگویم که ما در روسیه با قاطعیت از همه طرفین درگیر در مناقشه داخلی اوکراین می‌خواهیم تا خونریزی را متوقف کرده و پای میز مذاکره بنشینند.»

وی افزود: «با اطمینان می‌توان گفت که اگر عملیات نظامی در شرق اوکراین از سر گرفته نمی‌شد، قطعا این حادثه نیز رخ نداده بود. در عین حال اکنون نیز هیچکس حق ندارد از این فاجعه برای رسیدن به اهداف سیاسی خودخواهانه خود استفاده کند. چنین حوادثی نباید باعث جدایی شود، بلکه برعکس باید باعث اتحاد بیشتر شود.»

علاوه بر این، به گفته رئیس‌جمهوری روسیه، افرادی که مسئول کنترل اوضاع در شرق اوکراین هستند در مقابل مردم خویش و ملل سایر کشورهایی که اتباعشان در این سانحه هوایی قربانی شدند، پاسخگو هستند.

پوتین یادآور شد: «روسیه از طرف خود هرآنچه از دستش براید انجام خواهد داد تا مناقشه در شرق اوکراین از مرحله نظامی به مرحله مذاکرات مسالمت آمیز سوق یابد.»

وی در عین حال تاکید کرد که تحقیقات در خصوص علت وقوع این فاجعه باید زیر نظر سازمان بین المللی پروازهای غیرنظامی (ICAO) انجام شده و امنیت گروه کارشناسان بین المللی در منطقه وقوع حادثه نیز باید تضمین گردد.

پنج شنبه گذشته در شرق اوکراین یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌کرد، سقوط نمود. در عرشه این هواپیما 298 مسافر، از جمله 85 کودک و 15 خدمه پرواز بود که همگی در این سانحه جان باختند.

مقامات کی‌یف نیروهای مسلح استقلال طلب در شرق اوکراین را در این حادثه مقصر می‌دانند، در حالیکه نیروهای مردمی منطقه اصراردارند که آنها اصلا تجهیزاتی که قادر باشد هواپیمایی در چنین سطح بالای پروازیی را هدف قرار بدهد، در اختیار ندارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.