اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اولین گفت‌‌وگوی حزب‌الله و المستقبل هفته آینده برگزار می‌شود

منابع آگاه از روند گفت‌وگوهای دوجانبه بین حزب‌الله و جریان المستقبل از احتمال برگزاری نخستین جلسه در واپسین روزهای هفته آینده سخن گفتند.

منابع نزدیک به منابع هماهنگی برای برگزاری گفت‌وگوهای دوجانبه بین حزب الله و جریان المستقبل معتقدند که اولین جلسه گفت‌وگوهای مذکور به احتمال زیاد پیش از آغاز سال جدید میلادی و به طور مشخص در روزهای پایانی هفته آینده برگزار خواهد شد.

گزارش روزنامه «الدیار» لبنان حاکی است که جریان المستقبل هنوز افراد هیئت شرکت کننده در گفت‌وگوها را مشخص نکرده و احمد حریری رئیس دفتر «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل قرار است تا چند روز آینده به همراه شمار دیگر از رهبران این جریان با سعد حریری دیدار و درباره ترکیب هیئت مذاکره کننده با وی صحبت کنند. این هیئت احتمالا به ریاست نادر حریری در جلسات گفت‌وگو با حزب الله شرکت می‌کند.

منابع آگاه همچنین تاکید کردند که هیئت حزب الله به ریاست حاج «حسین خلیل» و با شرکت «محمد فنیش» وزیر دولت فعلی و شاید با حضور «علی فیاض» نماینده پارلمان تشکیل می‌شود.

این گزارش حاکی است که بررسی برخی پرونده‌های مورد اختلاف درباره تحولات داخلی لبنان در دستور کار این جلسات قرار دارد ولی دستور کار باز خواهد بود و می‌تواند همه موضوعاتی که طرفین گفت‌‌وگو درباره بررسی آنها به توافق برسند را در بر گیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.