اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

زمزمه‎ تغییرات گسترده در فهرست وزرای پیشنهادی افغانستان

پیش از معرفی رسمی وزرای پیشنهادی به پارلمان، زمزمه‎هایی به گوش می‌رسد که فهرست وزرای پیشنهادی ممکن است با تغییرات گسترده‌ای مواجه شود.

پیش از آنکه وزرای پیشنهادی دولت وحدت ملی برای جلب اعتماد راهی پارلمان شوند، اینک زمزمه‎هایی وجود دارد که فهرست وزرای پیشنهادی شاهد تغییرات گسترده‎ای شده است.

گفته می‎شود، برخی از وزرای پیشنهادی پیش از اینکه برای اخذ رأی اعتماد به پارلمان بروند، از نامزدی خود کناره‎گیری کرده است.

«جیلانی پوپل» نامزد وزیر دارایی به دلیل مشکل سند تحصیلی، «خاطره افغان» وزیر پیشنهادی وزارت تحصیلات عالی به دلیل جعل شناسنامه و کمی سن، «آی‎سلطان خیری» نامزد وزارت اطلاعات و فرهنگ به دلیل مشکل در مدرک تحصیلی و همچنین «یعقوب حیدری» به دلیل فرار از مالیات و تحت تعقیب قرار گرفتن انترپُل از سمت‎های خود کنار زده شده‌اند.

با این حال، گزارش‎های تأیید نشده وجود دارد که 12 نامزد پیشنهادی دیگر به دلیل داشتن تابعیت مضاعف نیز از فهرست وزرا حذف شده و قرار است فردا (سه شنبه) اشخاص دیگری بجای این نفرات به پارلمان برای اخذ رأی اعتماد بروند.

همچنین زمزمه‎های وجود دارد که «محمد اشرف‎غنی» رئیس جمهور افغانستان در فهرست وزرای پیشنهادی خود تغییراتی وارد کرده و تاکنون مشخص نیست که «عبدالله عبدالله» رئیس شورای اجرایی نیز در فهرست وزرای پیشنهادی خود تغییر وارد خواهد کرد یا خیر.

با این حال، قرار است تا ساعاتی دیگر رئیس جمهور و رئیس شورای اجرایی در کاخ ریاست جمهوری برای تغییر در فهرست کابینه با هم گفت‎وگو کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‎ها، قرار است فردا وزرای پیشنهادی دولت وحدت ملی برای اخذ رأی اعتماد به پارلمان بروند، اما پیش از آن این مجلس با صدور مصوبه‎ای اعلام کرده بود که برای نامزد وزرای پیشنهادی دارای مشکل، رأی‎گیری نیز گذاشته نخواهد شد.

تاکنون پارلمان، کاخ ریاست جمهوری و همچنین ریاست شورای اجرایی دولت افغانستان تاکنون به طور رسمی اظهار نظر نکرده و با وجود تماس‎های خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل این مقام‎ها حاضر به گفت‎وگو در این خصوص نشده است.

این گزارش‎ها در حالی است که پیش از این، شماری از رهبران افغان‎ها از تشکیل کابینه جدید انتقاد کرده و تأکید کرده بودند که این کابینه مطابق اوضاع جاری افغانستان نیست و سهمیه ولایت‎ها مدنظر گرفته نشده است.

پیش از این نیز فعالان مدنی، نویسندگان و کارشناسان افغان نیز از وجود افراد ناکارآمد و بی‎تجربه در فهرست وزرای پیشنهادی انتقاد کرده و گفته بودند که افراد متخصص و با آموزش‎های عالی، مطابق داشته‎های علمی خود در اداره‎های مناسب معرفی نشده‎اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.