اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

بحران مالی برزیل مردم این کشور را بدهکارتر کرد

بسیاری از شهروندان برزیل در نتیجه بحران مالی این کشور با مشکلات معیشتی فراوان و بدهی‌های سنگین بانکی مواجه شده‌اند.

به نقل از آسوشییتدپرس؛ افزایش مهار گسیخته بحران اقتصادی و افزایش قیمت‌ها و تورم در برزیل اغلب باعث می‌شود، حقوق بگیران قبل از نیمه ماه تمام درآمد ماهانه خود را خرج کنند.
 "فرانسیسکو خاویرا،" راننده تاکسی برزیلی است که با توجه به فقدان توازن دخل و خرج زندگی ناگزیر است برای پرداخت بخشی از هزینه ها وام بگیرد. افزایش بیکاری و تورم هر روز چالش های بیشتری برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه برزیل ایجاد می کند.
براساس گزارش دفتر اطلاعات مالی برزیل از نیمه آوریل (اواخر فروردین) تاکنون بیش از 55 میلیون نفر از شهروندان برزیل - معادل 37 درصد از جمعیت 200 میلیون نفری این کشور - برای پرداخت بدهی‌های خود تقاضای وام کرده اند. البته با پرداخت وام به بسیاری از این افراد مخالفت شده است.


"سورایا پانلا،" هماهنگ کننده خدمات مشتری، در ریو دوژانیرو به پایین آمدن قدرت خرید شهروندان اشاره کرد و گفت: مشکلات اصلی اقتصادی زمانی چهره واقعی خود را نشان می‌دهد که به طبقه کارگر توجه کنید.
وی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع افراد کم درآمد درباره ادامه بحران و پیامدهای اجتماعی آنها هشدار داد.


پیش بینی می شود رشد سالانه اقتصاد برزیل تا پایان سال جاری میلادی از یک درصد فراتر نرود. هرچند صادرات سنگ آهن و سویا به چین در گذشته توانسته است تا حدودی توان اقتصادی این کشور را تقویت کند؛ احزاب چپگرا و مخالف "دیلما روسف،" رئیس جمهور این کشور، بر بالا بردن قدرت خرید مردم تاکید دارند.


مسئولان برزیل به روند کاهش قدرت خرید مردم و افزایش 3.5 درصدی فقر در سال گذشته اشاره کرده‌اند. تحلیل گران نیز فروش کارت های اعتباری به افراد و مشتریان کم درآمد را از دیگر پیامدهای مخرب اوضاع اقتصادی برزیل توصیف می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.