اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اشرف غنی: سال آینده، سال آب و زمین خواهد بود

رئیس جمهور در سفر به میدان وردک گفت که سال آینده در کشور، سال آب و زمین خواهد بود و هدف ما این است که کشور را در عرصه تولید گندم به خودکفایی برسانیم.

رئیس جمهور در سفر به میدان وردک در جمع بزرگان و مقامات، به ورثه قربانیان حادثه اخیر پرتاب مرمی هاوان گفت که عاملان حادثه دستگیر شده و تحقیق از آن‌ها جریان دارد.

به گزارش پیام آفتاب، «محمد اشرف غنی» که روز گذشته (جمعه ۲۷ قوس ۱۳۹۴) به ولایت میدان وردک رفته بود، در جمع بزرگان و مقامات این ولایت حضور یافت و به روح شهدای حادثه پرتاب هاوان دعا کرد و به نمایندگی از نیروهای امنیتی از خانواده‌های قربانیان و مردم میدان وردک، عذرخواهی نمود.

دو هفته قبل در نتیجه اصابت یک مرمی هاوان متعلق به نیروهای امنیتی در ولسوالی «سید آباد» ولایت میدان وردک، ده غیرنظامی به شمول کودکان کشته شدند.

رئیس جمهور در صحبت‌های خود در جمع باشندگان میدان وردک از مردم خواست تا به دولت وقت دهند که از طریق اقدامات اصولی، عدالت تحقق یابد.

غنی در ادامه گفت: «در میدان جنگ، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را هیچ‌کسی شکست داده نمی‌تواند، دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه، ما را شکست بدهند.»

وی افزود: «به حیث خادم و رئیس جمهور شما، می‌خواهم این را به شما بگویم، آن طوری که ما در میدان سیاست خون سربازان خود را نمی‌بازیم، این خون را نگه‌می‌داریم، قدر و عزت می‌کنیم. اما با آن‌ها حساب و محاسبه نیز می‌نمایم.»

محمد اشرف غنی گفت: «وظیفه اصلی من در سال جاری حراست از آزادی، استقلال و تمامیت ارضی کشور بود، زیرا ارادهٔ دشمنان این بود که افغانستان را به دو جغرافیای سیاسی مبدل سازند، اما این را اجازه ندادیم و تا ابد نخواهیم داد.»

رئیس جمهور با اشاره به پلان‌های دولت بخاطر بهبود وضعیت امنیتی کشور بخصوص ولایت میدان وردک، گفت که به نهادهای امنیتی و دفاعی کشور هدایت داده است تا پلان امنیتی پنج ماه آینده را آماده سازند.

غنی از بزرگان ولایت میدان وردک خواست که آن‌ها نیز پلانی مردمی را برای تأمین امنیت و ثبات مناطق‌شان ترتیب داده و با دولت شریک سازند، زیرا بدون سهم‌گیری مردم امنیت تأمین نمی‌گردد.

رئیس جمهور در رابطه با پلان‌های دولت، برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم نیز گفت: «سال آینده در کشور، سال آب و زمین خواهد بود و هدف ما این است که کشور را در عرصه تولید گندم به خودکفایی برسانیم.»

محمد اشرف غنی تصریح کرد: «دولت بالای آب و زمین به طور بنیادی کار کرده است و تا چند ماه آینده تفصیلات بیشتری را در زمینه احداث بندها، خدمت مردم ارائه خواهد کرد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.