اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

زاخیلوال: پاکستان با مهاجرین افغان خلاف قوانین بین‌المللی برخورد می‌کند

به دنبال اخراج اجباری مهاجران افغان از سوی پلیس پاکستان، عمر زاخیلوال، سفیر و نمینده ویژۀ رییس‎جمهور غنی در اسلام‎آباد گفته است که پلیس پاکستان با مهاجران افغان در خیبرپشتونخواه و سایر مناطق این کشور، خلاف قوانین انسانی و بین‎المللی برخورد می‎کند.

پلیس پاکستان به تازگی سلسله دست‌گیری و اخراج افغان‎ها را از مناطق مختلف پاکستان، به ویژه از توابع شهر پشاور، آغاز کرده است. پاکستان گفته‌است که این مهاجران افغان را به دلیل مسایل امنیتی ‌اخراج می‎کند. پلیس پاکستان همچنین به افغان‌های مهاجر چندین هفته پیش مهلت داده بود که منازل‎ خود را تخلیه کنند و به مالکان پاکستانی نیز توصیه کرده بود‌ که به افغان‎های مهاجر خانه ندهند. زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، در شبکۀ رسمی فیسبوک خود نوشته است: «من از رفتار و سلوک زشتی که از سوی پلیس پاکستانی با شما، به‌ویژه در خیبر‌پشتونخواه صورت می‌گیرد، کاملاً اطلاع دارم.» زاخیلوال گفته است، در این مورد با مقامات ارشد پاکستانی و ادارات مسئول بین‎المللی صحبت کرده و موضوع اخراج اجباری را با جدیت تمام با آن‎ها مطرح کرده تا از «رفتار زشت» پلیس با مهاجران افغان جلوگیری کنند. زاخیلوال گفته است: «اینچنین رفتار زشتی، با هیچ اصل و قانونی مشروعیت ندارد، بلکه تخلف واضح از نرم‎های بین‎المللی می‎باشد.» پلیس پاکستان اما گفته است که به تمامی افغان‎هایی که به‎صورت غیرقانونی در خیبر‌پشتونخواه و خیبر‌ایجنسی زندگی می‎کنند، فرصت کافی برای تخلیه منزلهایشان داده است. پلیس گفته است که پس از پایان مهلت، اقدام به تخلیه این اماکن کرده و از جمله‌ ۲۷منزل مسکونی را در منطقه خیبر‌ایجنسی ویران کرده‎ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.