اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اوباما: برای مقابله با تروریسم باید یکپارچه عمل کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هانوفر آلمان گفت تلاش‌ها برای مقابله با پدیده تروریسم باید یکپارچه شود.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در حاشیه نمایشگاه صنایع فناوری در هانوفر آلمان گفت: ما با خطرات و چالش های مختلفی مانند حملات وحشیانه اخیر در پایتخت های اروپایی روبرو هستیم.

اوباما افزود: جنگ ها و درگیری‌ها هزاران انسان را به مهاجرت به اروپا واداشت که این مسئله هم چالش برانگیز و خطر آفرین است. تلاش ها برای مقابله با پدیده تروریسم باید یکپارچه شود.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد وحدت اروپا بزرگترین موفقیت اقتصادی- سیاسی در تاریخ بشریت بود. وحدت اروپا زمانی در حد یک رویا بود، اما امروز به واقعیتی در زندگی میلیون ها نفر تبدیل شده است. اروپا در دهه بیستم شاهد جنگ های ویرانگری بود، اما امروز به الگوی صلح، دموکراسی و همزیستی تبدیل شده است.

اوباما افزود: هیچ کسی از حملات تروریستی در جهان در امان نیست.

وی گفت: مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شدیم و در پاریس نخستین توافقنامه آب و هوا را امضا کردیم. ما آمریکایی‌ها آلمان و همه اروپا را نزدیک ترین متحدان خود در جهان می دانیم. ما ارزش های مشترکی داریم که مهمترین آنها حفظ کرامت انسانی است.

اوباما اضافه کرد: ائتلاف بین المللی در جنگ ضد داعش پیشرفت هایی داشته است. داعش تهدید مشترک برای آمریکا و اروپاست. ما به حمایت بیشتر اروپا در مبارزه با داعش نیاز داریم.

وی گفت: ما باید تحریم ها علیه روسیه را تا زمانی که مسکو موافقتنامه مینسک را اجرا نکرده است، حفظ کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.