اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

مخالفت 125 روحانی بحرینی با دخل و تصرف آل خلیفه در موضوع خمس

شماری از روحانیون بحرین، مخالفت شدید خود را با هر گونه دخل و تصرف آل خلیفه در موضوع خمس اعلام کردند.

به نقل از مراة بحرین، دهها روحانی شیعه در بحرین حمایت خود را از مواضع علمای برجسته بحرین درباره هر گونه دخل و تصرف در موضوع خمس از سوی رژیم بحرین اعلام کردند.

در بیانیه 125 روحانی بحرینی آمده است: از مسلمات فقه شیعی این است که خمس فریضه ای شرعی و با احکام و شرایط فقهی خاص خود است و نمی توان دخل و تصرفی در آن کرد.
 
در ادامه بیان شده است: بر این اساس، ما به ندای علمای بزرگ می پیوندیم و هر گونه دخل و تصرف را مردود می دانیم و این اقدام حکومت را نقض آشکار آزادی های دینی موجود در قانون اساسی و بی احترامی به مذهب و نقض حرمت و خصوصیت مذهبی می دانیم.

رژیم آل خلیفه به تازگی اعلام کرده که باید پرداخت و موارد مصرف خمس شیعیان زیر نظر دولت صورت بگیرد و وزارت دادگستری و امور اسلامی در این رابطه گفته که ما قصد دخالت در خمس شیعیان را نداریم، اما باید بدانیم این پول‌ها از کجا می‌آید و در چه راهی خرج می‌شود؛ اقدامی که با واکنش شدید علمای بحرین روبرو شد و در بیانیه‌ای اعلام کردند: خمس از مسلمات مذهب شیعه است و ما اجازه نخواهیم داد کسی در آن دخالت کند.

در بیانیه علمای بزرگ بحرین آمده: فریضه خمس، از مسلمان مذهب شیعه امامیه است که در طول تاریخ همواره تحت اشراف و نظارت علما و فقها و امنایی بوده که از این اموال در راه خدمت به دین و مصالح مسلمانان استفاده کرده‌اند و از اموری که از این دو هدف دور بوده پرهیز کرده‌اند.

علمای بحرین خاطر نشان کردند: دست درازی به این فریضه با هر نامی که صورت بگیرد دست درازی به مذهب شیعه و نقض آشکار آزادی‌های مذهبی است که قانون اساسی کشور و تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی آن را محترم دانسته است.

این بیانیه  از سوی شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله غریفی، شیخ عبدالحسین ستری و شیخ محمد صالح ربیعی امضا شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.