اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

آزادسازی 15 کیلومتر در جنوب موصل

منابع عراقی در ادامه پیشروی نیروهای این کشور، از آزادسازی 15 کیلومتر در ناحیه قیارهِ موصل خبر دادند.

 به نقل از الیوم السابع، منابع عراقی اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم و ارتش عراق موفق به آزاد سازی 15 کیلومتر در پیشروی در ناحیه قیاره در جنوب موصل و شرقاط در استان صلاح الدین در شمال عراق شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مبارزه با تروریسم و لشگر نهم زرهی ارتش عراق از منطقه بیجی به سوی شرقاط در شمال صلاح الدین عملیات انجام دادند و ادوات داعش را منهدم کردند.

نیروهای عراقی موفق به گشودن جاده‌ای در شرقاط به سوی ناحیه قیاره در جنوب موصل شدند و بمبها را منهدم کردند. آن ها همچنین روستاهای خلف زیدان، شرتان، مسلطن، کریم خلف و مسحک را آزاد کردند.

این منابع افزودند: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، تعدادی خودرو بمبگذاری شده از سوی داعش، انبارهای مهمات و موشک اندازهای تکفیری ها را منهدم کردند.

در فلوجه نیز نیروهای پلیس عراق در درگیری با داعش موفق به هلاکت 33 نفر از آنها شدند. همچنین این نیروها 11 منزل بمبگذاری شده و 13 خودرو بمبگذاری شده را منفجر کردند. نیروهای عراقی 50 منزل را پاکسازی و بیست بمب کارگذاشته شده را در محور جنوبی شهر خنثی کردند.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات نینوا از فرار 66 غیرنظامی از روستای حاج علی به روستای مهانه خبر دادند که نیروهای لشگر 71 پیاده ارتش عراق آنها را به اردوگاه دیبکا ویژه آوارگان در مخمور در شمال عراق منتقل کردند.

در همین حال، علی حسینی سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق تاکید کرد: نقش نیروهای مردمی در عملیات آزاد سازی شرقاط حمایت از ارتش است. نیروهای مردمی از خانواده های فراری از شرقاط پذیرایی می کنند.

وی افزود: شرقاط بزودی آزاد می شود؛ به ویژه که داعش در مناطق شمال صلاح الدین دچار ضعف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.