اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

زاخیلوال: هیچ دلیلی برای مسدود ماندن مرز وجود ندارد

سفیر و نماینده ویژه افغانستان در اسلام‎آباد می‌گوید، هیچ دلیلی برای تداوم بسته شدن این دروازه وجود ندارد. حضرت عمر زاخیلوال گفت، هر روز، باز شدن بندر سپین بولدک - چمن از سوی مقامات پاکستان وعده داده می‌شود.

بندر دوستی سپین بولدک‌ - چمن پنجشنبه گذشته زمانی مسدود شد که شماری از تظاهرکنندگان در این منطقه به عنوان اعتراض پرچم پاکستان را آتش زدند. عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‎آباد سوزاندن این پرچم را کار نادرستی خوانده است. وی افزود: «سواندن پرچم واقعاً کاری خوبی نبوده و من آن اعمال را محکوم کردم و دلیل این بود که توقع داشتیم که بعد از آن دروازه باز شود.» اما به گفته وی، دروازه تاکنون باز نشده است. حضرت عمر زاخیلوال اضافه کرد که اکنون مذاکرات به مقامات امنیتی (کمیساریای) دوطرف دروازه سپن بولدک - چمن واگذار شده‌است. سمونوال علی احمد داوری کمیسار افغانستان گفت، آنها چهار بار موضوع را با مقامات پاکستانی که مسئولیت آن را کرنیل جهانگیر کمیسار بندر چمن پاکستان به عهده داشت، مطرح کردند. اما آنها نه تنها که تصمیمات اجلاس را مراعات نکردند، بلکه از روز چهارشنبه به این سو، حاضر به صحبت نیز نشده‌اند. وی گفت: «ما در ارتباط با باز کردن دروازه با پاکستانی‌ها چهار بار جلسه برگزار کردیم. ولی هر دفعه آنها وعده کردند که دروازه باز می‌شود. اما به وعده خود وفا نکردند. مرتبه چهارم که با آنها تماس گرفتیم، از همان روز تاکنون نه گفتگو کردند و نه دروازه را باز نمودند. هر زمانیکه ما درخواست باز کردن دروازه را می‌کنیم، می‌گویند که مقامات‌شان تاکنون امر بازگشایی دروازه را نداده‌اند.» در این میان رسانه‌های پاکستانی از قول مقامات آن کشور گفتهاند، تا زمانیکه طرف افغانستان به خاطر آتش زدن پرچم پاکستان معذرت نخواهند، آنها دروازه را باز نمی‌کنند. حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‎آباد در ادامه صحبت خود به رادیو آزادی گفت، معذرت خواستن حکومت در صورتی بجاست که در سوزاندن پرچم پاکستان دست می‌داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.