اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

تصمیم برای اقدام علیه جیش محمد، لشکر طیبه و شبکه حقانی

رسانه های پاکستان جزئیاتی از بحث و جدل شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب با ژنرال رضوان اختر در جلسه پنهانی که پیش از جلسه همه احزاب و گروه های پاکستان در روز سه شنبه 13/07/1395 (4 اکتبر 1395) برگزار شد را منتشر کردند.

در این جلسه شهباز شریف به انتقاد تند از ژنرال رضوان اختر رئیس دستگاه اطلاعاتی پاکستان پرداخت و دخالت های سرویس اطلاعاتی پاکستان را عامل انزوای سریع سیاسی پاکستان در عرصه بین الملل در مقابل دشمنان ذکر کرده است . به گزارش روزنامه داون پس از این انتقادات، سران سیاسی و نظامی و امنیتی پاکستان تصمیم گرفتند تا برای شکست طرح هند جهت انزوای سیاسی پاکستان 2 اقدام را بصورت ضربتی انجام انجام دهند:
1/  ژنرال رضوان اختر رئیس آی.اس.آی و ناصر خان جنجوعه دبیر کل امنیت ملی پاکستان به 4 ایالت کشور سفر کرده و در جلسه مشترک سران سیاسی و نظامی ایالت ها این پیام را بصورت جدی مطرح کنند که دستگاه های امنیتی زیر نظر ارتش نباید در برخورد با گروه های ممنوعه کارشکنی کنند. این سفرهای ایالتی از پنجاب شروع خواهد شد.
2/ اعلام نتایج قطعی تحقیقات پاکستان در خصوص حمله به پایگاه هوایی پتان کوت هند و ارسال گزارش نهایی به نخست وزیر نوازشریف و انجام اقدامات قضایی مناسب در رابطه  با حمله به هتل تاج محل بمبئی در دادگاه مبارزه با تروریسم.
برخی از رسانه ها از جمله روزنامه پاکستان و داون با انتشار جزئیات از این جلسه چنین نوشتند:
اعزاز احمد چوهدری قائم مقام وزارت خارجه پاکستان در جریان اجلاس سران همه احزاب در گزارشی ویژه به سران سیاسی و نظامی پاکستان گفت: در حال حاضر با وجود تلاش های دیپلماتیک پاکستان برای مبارزه با اقدام دشمنان برای انزوای سیاسی کشور، متاسفانه قدرت های بزرگ به خواسته های پاکستان اعتنایی نکرده اند، روابط ما با آمریکا دچار چالش شده است و این چالش در آینده ممکن است عمیق تر نیز بشود چرا که آمریکا خواهان اقدام پاکستان علیه شبکه حقانی است. از طرف دیگر هند نیز خواستار انجام اقدام موثر علیه جیش محمد و ارائه تحقیقات انجام شده در خصوص حمله به پایگاه هوایی پتان کوت می باشد. با این وجود کشور چین تاکید کرده است که به همکاری با پاکستان ادامه خواهد داد اما در این همکاری اولویت های خود را تغییر خواهد داد.
پس از این گزارش بین ژنرال رضوان اختر و مسئولین سیاسی ارشد پاکستان بحث غیر عادی انجام شد. رضوان اختر در واکنش به گزارش قائم مقام وزارت خارجه پرسید: برای جلوگیری از انزوای بین المللی پاکستان چه باید کرد؟ اعزاز احمد چوهدری قائم مقام وزارت خارجه پاکستان در پاسخ گفت: بزرگترین خواسته جامعه جهانی از ما اقدام علیه جیش محمد، مسعود اظهر، حافظ سعید،  لشکر طیبه و شبکه حقانی است. ژنرال رضوان اختر پس از این پاسخ گفت: دولت باید کسانی را که لازم می داند دستگیر و علیه آنها اقدام کند.
با این سخن ژنرال رضوان اختر؛ شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب به صورت ناگهانی و با عصبانیت وارد بحث شده و با مخاطب کردن ژنرال رضوان اختر گفت: هر وقت سران سیاسی علیه این افراد و گروه ها اقدام کرده اند دستگاه های امنیتی با اعمال نفوذ مانع شده و با اقدامات پنهان خود مانع اجرای قانون شده اند...
در این موقع نوازشریف نخست وزیر پاکستان وارد بحث شده و به ژنرال رضوان اختر گفت: در گذشته هر آنچه صورت گرفته است جزء سیاست های سابق کشور بوده است و رئیس کنونی دستگاه آی.اس.آی مسئول این سیاست ها نیست. با این مداخله نوازشریف چالش ایجاد شده بین رئیس آی.اس.آی و شهباز شریف برطرف گردید و 2 تصمیم فوق اتخاذ شد و قرار شد به منظور تاکید بر اجرای آن مقامات امنیتی پاکستان شخصاً به ایالت ها سفر کنند و در جلسه سران سیاسی و امنیتی ایالت ها تصمیم ها را ابلاغ کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.