اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

ناتو: بهترین راه مبارزه با تروریسم آموزش نیروهای امنیتی است

فرمانده عمومی نیروهای ناتو بهترین راه برای مبارزه با تروریست‎ها را آموزش نیروهای امنیتی می‎داند. به گزارش آژانس باختر، دبیرکل ناتو می پذیرد که روند آموزش‎های امنیتی افغان باید زودتر انجام می‎شد.

او که در دانشگاه اکسفورد یونین بریتانیا سخن میگفت تاکید کرد که افغانستان درس‎هایی برای ماموریت‎های آینده ناتو داشته است. وی حضور نیروهای آمریکایی و ناتو را درافغانستان تصمیم جدی برای سرکوب تروریست‎ها می‎داند. اما وی به گونه‎ای مشکلات در برنامه‎های این سازمان در افغانستان را برجسته می‎سازد. به باور ینس ستولتنبرگ به درازا کشیده شدن جنگ افغانستان ریشه در آموزش‎ دیرهنگام نیروهای افغانستان دارد. او همچنین گفته است که «این درس‎هایی هستند که به افغانستان ارتباط ندارد و اگر ما می‎توانستیم که آموزش نیروهای افغان را زودتر آغاز کنیم، می‎توانستیم ماموریت جنگیمان را درافغانستان زودتر پایان دهیم. من فکر می‎کنم این درس‎هایی برای کشورهای دیگر است زیرا بهترین راه برای مبارزه با تروریسم آموزش نیروهای یک کشور است.» درهمین حال برخی از مقام‎های امنیتی افغان به این باورند که تعهد درازمدت ناتو به ویژه ایالات متحده آمریکا به افغانستان باید به تجهیز و تأمین بیشتر نیروهای افغان بینجامد. محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع همچنین می‎گوید «ما در بخش نظامی در هر جایی که باشد هماهنگی ایجاد می‎کنیم چه از طرف ما وچه ازطرف ناتو هرمشکلی وجود داشته باشد باید حل شود.» این گفته ها درحالی ابراز می‎شود که با افزایش فعالیت های تروریست‎ها در افغانستان نیروهای افغان مسئولیت کامل تامین امنیت کشور را به دوش گرفتهاند انتقاداتی وجود دارد که ناتو در بیش از یک دهه گذشته در تجهیز بهتر این نیروها توجه جدی نکرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.