اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

پاکستان قرارداد خرید 40 فروند بالگرد رزمی از ترکیه را امضا کرد

به گزارش رسانه های پاکستان قرارداد خرید 40 فروند بالگرد رزمی T129 ATAK ترکیه رسماً امضا شده است و به زودی این بالگردهای رزمی به ناوگان هوایی این کشور اضافه خواهد شد.

این معاهده پس از آزمایش های متعدد انجام شده بر روی نمونه های بالگردهای ارائه شده از سوی کشورهای چین و ترکیه انجام گرفت. پاکستان بعد از تحریم شدن برای خرید برخی تجهیزات نظامی توسط آمریکا برای تأمین نیازهای خود در زمینه تجهیزات نظامی راه‌های مختلفی را در پیش گرفته و از کشورهای مختلفی مانند روسیه، چین و همچنین ترکیه بالگرد، جنگنده و زیردریایی تأمین می‌کند.
با توجه به عملیات ضرب عضب در مناطق قبایلی و تحرکات نیروهای هوایی پاکستان در مناطق مختلف، ارتش این کشور نیاز بسیاری به بالگردهای رزمی داشت و در نهایت تصمیم به خرید بالگرد از ترکیه گرفت.
به گزارش روزنامه نوای وقت در سفر اخیر وزیر دفاع ترکیه فکری ایزک به پاکستان گفتگوهای مفصلی پیرامون این معاهده 2 میلیارد دلاری انجام گرفت. در پی این مذاکرات، مقامات ارشد نظامی پاکستان تصمیم گرفتند که به جای خرید بالگردهای رزمی دست دوم از اردن و یا بالگردهای مدل پایین آمریکا، از کشور ترکیه بالگردهای پیشرفته رزمی T129 ATAK را خریداری کنند و ضمن تقویت همکاری های نظامی بین دو کشور از پشتیبانی های فنی گسترده نیز بهره مند شوند. هفته گذشته نیز ترکیه اعلام کرده بود 52 فروند هواپیمای آموزشی سوپر مشاق پاکستان را خریداری می کند.
به تازگی روسیه نیز 4 بالگرد پیشرفته ام آی به پاکستان فروخته است و قرار شده بالگردهای بیشتری از این کشور خریداری شود. بالگردهای رزمی T129 ATAK طبق معیارهای ناتو طراحی شده و از پیشرفته‌ترین بالگردهای تولید شده در جهان می‌باشد. طراحی اولیه این بالگردها در ایتالیا انجام شد و پس از آن ترکیه با استفاده از همکاری های نظامی خود با ایتالیا توانست این مدل از بالگرد ها را با استفاده از توانمندی های داخلی خود بسازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.