اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخطار به دولت در خصوص استفاده تروریست ها از جزایر متروکه

خبرگزاری زی نیوز نوشت یک کمیته پارلمانی هند در اخطاری به دولت و سازمان های امنیتی اعلام کرد تروریست ها می توانند از جزایر خالی از سکنه به عنوان مخفیگاه و برای حمله به این کشور استفاده کنند. کمیته پارلمانی هند در این گزارش، فعالیت گروههای تروریستی در سواحل این کشور را تهدیدی جدی برای امنیت هند دانسته است.

در بخش دیگری از این گزارش، ورود غیر قانونی ماهیگیران میانماری و مسلمانان روهینگیایی را باعث تاثیر منفی بر امنیت جزایر ”اندامن” و ”نیکوبر” اعلام کرده و از گارد ساحلی این کشور خواست که از ورود غیر قانونی شهروندان خارجی به این جزایر جلوگیری کند.
پیش از این وزارت کشور هند نیز با اشاره به افزایش تمهیدات امنیتی برای تامین امنیت آبها و جزایر ساحلی هند اعلام کرده بود کشتی ها و هواپیما های گشت¬زنی بیشتری برای تامین امنیت مرزهای آبی کشور به کار گرفته می شود.
هند با کشور هایی مانند میانمار و سریلانکا در خصوص مرز های آبی اختلاف دارد و به رغم گفتگوهای طولانی تا کنون موفق به رفع این اختلاف ها نشده است. ورود یک گروه تروریستی از دریا به مومبای درسال 2008 و حمله به مراکز خرید، سینما و مردم این شهر منجر به کشته شدن 195 نفر شد. به دنبال این حمله، هند تدابیر امنیتی در مرزهای آبی برای جلوگیری از ورود تروریست ها به این کشور را به شدت افزایش داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.