اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

گزارش نیویورک تایمز در خصوص حمایت های عربستان از گروه طالبان

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که مقامات عربستان سعودی و ثروتمندان این کشور، ظرف چند سال گذشته با تأمین مالی محرمانه طالبان به جنگ در افغانستان دامن زده اند.

در این گزارش همچنین آمده است که عربستان علیرغم ادعای خود مبنی بر حمایت از دولت افغانستان، به اشکال گوناگون از گروه طالبان حمایت می‌کنند. در همین حال، این روزنامه می افزاید: رهبران افغانستان به دفعات از دولت عربستان خواسته اند که دست از این کار بردارد، اما ریاض از کمک‌های ارسال شده برای طالبان و دیگر گروه‌های تندرو تروریستی چشم پوشی نکرده و هم اکنون نیز به عنوان یک واسطه قوی برای این گروه ها به حساب می آید.
در همین حال آغاخان وزیر دارایی حکومت سابق طالبان، در گفتگو با نیویورک تایمز؛ از سفرهای خود به عربستان سعودی طی سال‌های گذشته و تاکنون، جهت تأمین بودجه طالبان سخن گفته، که ظاهراً در قالب و پوشش ادای مناسک حج صورت گرفته است.
نیویورک تایمز در پایان گزارش خود می نویسد که رژیم عربستان سعودی به طالبان اجازه داد تا با تهدید خانواده های صدها کارگر افغان مشغول به کار در عربستان، میلیون‌ها دلار تحت عنوان مالیات از آنها باج دریافت نمایند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.