اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

تهدید دولت نواز شریف توسط حزب مردم پاکستان

مولابخش چاندیو مشاور اطلاع رسانی حزب مردم در ایالت سند، روز گذشته 20 آذرماه طی مصاحبه ای با رسانه های حیدر آباد اعلام کرد:" اگر دولت نواز مطالبات چهارگانه ما را نپذیرد؛ آرامش آنها را می گیریم و خواب آنها را آشفته خواهیم کرد."

چهار درخواست حزب مردم پاکستان از دولت نواز شریف عبارتند از:
1)تشکیل کمیته امنیت ملی در پارلمان
2)تصویب لایحه پیشنهادی حزب مردم برای رسیدگی به اسناد افشا شده موسوم به پاناماگیت
3)اجرای طرح کریدور اقتصادی چین ـ پاکستان که در دولت آصف علی زرداری (پدر بیلاول) نهایی شد
4)انتصاب وزیر امور خارجه در اولین فرصت
بیلاول بوتو زرداری" رهبر حزب مردم پاکستان نیز پیش از این طی سخنانی در روز جشن دیوالی خطاب به نواز شریف گفته بود که اگر نخست وزیر چهار خواسته آنها را قبول کند تمامی مشکلاتی که پیش روی خود می بیند حل خواهد شد.
پس از چالش‌های فراوانی که دولت نواز شریف در پی اعتراضات حزب تحریک انصاف به رهبری عمران‌خان، با آن مواجه شد، مشکل اساسی دیگری برای حکومت وی ایجاد شده و آن اعتراض‌های بزرگترین حزب اپوزیسیون پاکستان یعنی حزب مردم این کشور است. نواز شریف نا آرامی‌های فراوانی را طی سه سال حکومت خود تجربه کرده است، ازجمله اعتراضات گسترده سال ۲۰۱۴  توسط "تحریک انصاف و تحریک عوامی پاکستان" که با کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از معترضان کمی آرام شد. اما عمران خان، در راه به زیر کشاندن نواز شریف از قدرت لحظه‌ای آرام نگرفت و مبارزاتش را ادامه داد.
از سوی دیگر، "رانا ثناءلله" وزیر قانون ایالت پنجاب نیز با لحنی ملایم که به طور مشخص سعی در آرام کردن حزب مردم دارد، گفته است که حزب مردم برای آزادی پاکستان قربانی‌های فراوانی تقدیم کرده است و شایسته نیست فرزند بینظیر بوتو، بی ادبی‌های  عمران خان را تکرار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.