اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

رئیس جمهور فرانسه دوشنبه به عراق می رود

«فرانسوا اولاند» شنبه شب طی سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی از سفر به عراق به منظور تبریک به نظامیان این کشور که در ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش حضور دارند، خبر داد.

به نقل از فرانس ۲۴، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه شنبه شب در سخنانی به مناسبت حلول سال نو میلادی از سفر خود به عراق طی دوشنبه این هفته خبر داد.

اولاند اعلام کرد که به منظور تبریک به نظامیان این کشور که در ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش حاضر هستند روز دوشنبه به عراق سفر خواهد کرد.

وی با ادعای اینکه «فرانسه کارش با آفت تروریسم تمام نشده و باید به رویارویی با آن در خارج از این کشور ادامه بدهد»، گفت: این همان کاری است که ما با عملیات نظامی در مالی، سوریه و نیز عراق که پس فردا (دوشنبه) به منظور تبریک به سربازان خود به این کشور سفر خواهم کرد، انجام می دهیم.

در همین حال «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه روز شنبه به منظور جشن گرفتن سال جدید میلادی با خلبانان فرانسوی حاضر در ائتلاف مذکور وارد اردن شد. هواپیمای وزیر دفاع فرانسه عصر شنبه در پایگاه نظامی که جنگنده های این کشور از اردن حملات هوایی را در سوریه و عراق انجام می دهند فرود آمد.

گفتنی است که نیروهای فرانسه در ائتلاف نظامی به اصطلاح ضد داعش که آمریکا سرکردگی آن را برعهده دارد مشارکت دارند.

آمریکا بیش از دو سال است که ائتلافی بین المللی را در جریان فرآیند به اصطلاح مقابله با داعش در سوریه و عراق هدایت می کند. در جریان حملات هوایی این ائتلاف شمار زیادی از غیرنظامیان نیز کشته شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.