اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

اخبار برتر از افغانستان

افغانستان کشور من است کشور آرزوهای من برای آرامش و آسایش آن

امارات، محلی امن برای جذب و سازماندهی نیروهای افراط گرا

بر اساس گزارش صفحه "الخلیج امارات" شیخ سلطان بن محمد بن سلطان القاسمی نماینده ومعاون امیر شارجه، درگفتگو با این روزنامه گفت: امارات متحده به مکانی برای جذب، سازماندهی نیروهای افراطی تبدیل شده است و ادامه این وضعیت امارات را به سرنوشت ترکیه دچار خواهد ساخت.

ایشان افزودند:ما اطلاعاتی در دست داریم که أحمد پاشا رئیس سرویس امنیتی پاکستان از طرف محمد بن زاید برای جذب نیرو از کشورهای الیمن، لیبیا، العراق وسوریا بکارگمارده شده اند. این نیروها پس از جذب و سازماندهی در امارات جهت آموزش نظامی به عربستان اعزام می شوند تا پس از گذراندن این دوره به کشورهایی چون، یمن، لیبی، عراق و سوریه فرستاده شوند.
 شیخ سلطان در ادامه یاداور شد:  تمامی این اقدامات پس از توافق بین عربستان و امارات صورت گرفته است و امارات به نوعی به دست نشاندگی و مستعمره عربستان تبدیل شده است و به نظر من محمد بن زاید نیز دقیقا همان اشتباه اردوغان در جذب نیروهای افراطی و اعزام آنها به ترکیه را مرتکب می شود. اردوغان فکر می کرد می تواند با این اقدامات بر عراق مسلط شود ولی ما می بینیم که ترکیه این روزها دچار بحران امنیتی شده و اقتصاد این کشور با خطر جدی روبرو است.
وی خاطرنشان کرد: در پایان تاکید می کنم که ادامه این روند و سیاست های نسنجیده محمد بن زاید اقتصاد امارات را به نابودی خواهد کشید و امارات را تبدیل به پایگاهی برای جذب و گسیل نیروهای افراطی از کشورهای مذکور خواهد ساخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.